27 Mayıs 2016 Cuma

Süt veya Yoğurt ile Meyveli Smoothie

Herkese merhaba :)
Bugün son zamanlarda sıklıkla tükettiğim çok besleyici ve bir o kadar da doyurucu bir tariften bahsedeceğim.


Kitapları sevgili beautybygizzy 'nin önerisi üzerine aldım, çok teşekkür ediyorum :)

Aslında çoğunuz bu tarz tarifleri bilirsiniz yine de hazır havalar ısınıyorken alternatif sabah kalvaltıları, bebek-çocuklara mama, diyet yapanlara destek, hasta veya diş tedavisi görenlere çiğneme gerektirmeyen, kolay tüketilebilen ve vücudun kaybettiklerini geri kazandırmaya yönelik bu tarifi buraya yazmak istedim.

Geçen haftayı ağır griple, bu haftayı da yirmilik dişimin çekilmesi yüzünden tarifsiz ağrılarla geçirdiğim için açlıktan ölecek gibi hissetsem de en azından bedenimi besinsiz bırakmamaya çalıştım. Ben ki bir paket makarnanın yarısını oturup yerim anca o zaman doyarım ama hal böyleyken çorba, süt, meyve suyu gibi sıvılara yöneliyorum mecburen. Sürekli aynı şeylerden sıkılınca biraz da değişiklik olsun dedim.
Malzemeler tamamen size kalmış ve yapımı çok kolay. O filmlerde gördüğünüz milshake/smoothie makinalarından yoksa evde yemeklik soğan doğradığınız robotunuzla bile yapabileceğiniz bir karışım. Şahsen ben öyle yapıyorum, yemek robotu ile yapacaksanız dikkat etmeniz gereken nokta hazneyi çok fazla doldurmamak, yoksa öğütürken taşıyor. 




Evinizde olan veya damak tadınıza uyacağını düşündüğünüz her meyve ile yapabilirsiniz. Süt ile hazırlanabildiği gibi yoğurt ile de harika oluyor. Ben genelde ev yoğurdu ile yapıyorum, o hafif yoğun kıvamlı yapısını seviyorum. Yaban mersini, çilek, muz, şeftali, kayısı, elma, böğürtlen, aklınıza ne gelirse istediğiniz kombini yapabilirsiniz. Ben bugün muz, çilek, yulaf, yoğurt, hindistan cevizi kullandım. Diş çektirdiğim için sorun olmasın diye bu seferlik koyamadım ama kinoa, chia ve keten tohumu da eklerseniz tam bir bomba oluyor vücut için.
Çileğimi ve muzumu iri doğrayıp hazneye koydum, üzerine 3 yemek kaşığı yoğurt, biraz tat vermesi için bal, hindistancevizi koyup güzelce karıştırdım. Rengi tatlış bir pembe oldu. Bu tarifi yazın ara öğün olarak yapıp üzerine bir kaşık dondurma ve meyve dilimleri, damla çikolata koyarak da servis yapabilirsiniz. Tadından geçilmiyor :)




Çok bilindik bir tarif olsa da yapmanın aslında çok basit olduğunu ve böyle sağlıklı atıştırma alternatiflerinin de olduğunu hatırlatmak istedim. Umarım beğenirsiniz.
Sevgiler
Evrim

54 yorum:

  1. Öncelikle çok geçmiş olsun. Bu tarz içecekler hem sağlıklı hem de çok güzel ellerinize sağlık. Mutfak robotu da çok mantıklı.
    Sevgiler
    Şafak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, sağolun. okuyan gözlerinize sağlık, çok sevgiler :)

      Sil
  2. Geçmişler olsun.. Sen hastalığı keyfe döndürmüş hatta görsel bir şölen yapmışsın afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, sorma artık iki haftadır evde yatak yatak yatak diye diye çıldırdım, bari kendimi eğlendirecek bir şeyler yapayım dedim :D

      Sil
  3. Bloğunuzu bende takipteyim bundan sonra güzel yazılarınızı okuyacağım :) Başarılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, size de başarılar diliyorum :) sevgiler

      Sil
  4. ay çok cekici görünüyor ben de deneyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene canım ya cidden güzel gidiyor özellikle sıcak havalarda =)

      Sil
  5. ay süper olmuş yapayım ben de...

    YanıtlaSil
  6. karnımı acıktırdı ocağa yemekleri koydum :( , boş vaktimde deneyeceğimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha =) evet bu tarz yazılar ve resimler öyle bir etki yaratabiliyor =) umarım seversiniz :))

      Sil
  7. Gecmis olsun canim üsenmesem bende deneyecegim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, ya çok kolay hiç zaman almıyor bence denemelisin =)

      Sil
  8. Daha bu sabah yedim tabi ben öğütmeye üşendim böyle güzel olmadı görüntü ama tadı iyiydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun canım, öğütülmüşü ile öğütülmemişi arasında tat olarak çok fark olacağını sanmam zaten aynen, rengini güzel veriyor robottan geçirince bi de benim gibi hastalara daha kolay oluyor :D :D

      Sil
  9. Eminim çok lezzeti olmuştur. Harika görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. görüntüsü kadar tadı da leziz oluyor kesinlikle =))

      Sil
  10. Geçmiş olsun Evrim, artık bu son olsun inşallah :-/
    Tam bana göre, pratik bir tarif... Mutlaka deneyeceğim, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah canım çok sağolasın, evet ya çekilecek bir yirmiliğim daha kalmadı :D :D kafayı yedim bir aydır sürekli deja vu gibi diş agrısından :D :D tarifi denersen umarım beğenirsin, şimdiden afiyet olsun fıstık =)

      Sil
  11. Eline sağlık. Çok lezzetli görünüyor ;) umarım çabuk iyilesirsin. Sanırım sen de benim gibi sık hastalaniyorsun :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım =) çok sağol umarım iyileşirim yaza böyle girmek istemiyorum eğer gelmeyi düşünüyorsa :D aslında çok sık hasta olmam ama olunca çok pis olanlardanım bir de bir buçuk iki ayda 4 tane yirmilik çektirdim asıl bütün derdim o yüzden :) allah bir küçük çene vermiş, doldurmuş dişleri, hani bunlara yer diyen yok :)

      Sil
  12. of of şaaneeee denicem tabiy :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene dene :)) ferah ferah değişik bişiler yiyince ii geliyor :D

      Sil
  13. Havalar ısınsa da buzlu buzlu yapıp içsek. Pek yaz gelecek gibi durmuyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya evet buzlu dondurmalı filan da harika olur. ay ankaraya yaz gelmez zaten yalan o iş :D geçen sene haziran başında yağan karı unutmadık :D

      Sil
  14. Çok geçmiş olsun ya! Çabucak iyileş, olur mu? :) Fotoğraflar o kadar iç açıcı duruyor ki! Ellerine, emeğine sağlık. Normalde pek sevmem smoothie falan ama yapasım geldi! Bakayım evde yapayım senin tarifinle, severim belki o zaman. :) Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah çok teşekür ederim =) sormayın hastalık diş tedavisi derken içim bunaldı, çareyi blogda resim yazı ile uğraşmakta buldum =) beğenmenize çok sevindim, smoothie yazın çok güzel oluyor özellikle dondurmayla tavsiye ederim =) umarım seversiniz, çok sevgiler.

      Sil
  15. Ya bu yazı tam benlik olmuş hatta ben de geçenlerde meyveli yoğurt/müsli yazısı yazmıştım. Çok lezzetli görünüyor! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa gerçekten mi =) beğenmenize sevindim, bloguma hoşgeldiniz =) müsliyi de çok severim hemen bakıyorum yazınıza =)

      Sil
  16. Yemek robotuyla bu tarz tarifler yapmaya bayılıyorum yahu :) Hem pratik oluyor hemde keyifli. Bu tarifini de deneyeceğim en kısa zamanda, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de ben de =) afiyet olsun şimdiden canım =) teşekkür ederim <3

      Sil
  17. 20lik dişler yok mu, kabusum 4 ü de gömülü, hala çıkmıyor ben de aldırmaya gitmiyorum, korkuyorum :( Geçmiş olsun!
    smoothie en sevdiğim, ben yulaf koymuyorum biraz daha farklı, buz parçacıkları olmazsa olmazı ;)
    Silberi okumak ben de çok istiyorum, bakalım beğenecek misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, ay kabusdan daha beter, aldırsan bir türlü aldırmasan bir türlü. sana tavsiyem arada kontrole git, film filan çektir ama ağrımıyorsa, sağlığını tehdit etmiyorsa bırak dursun çürüyesiceler! çektirdikten sonra 15 gün kafanı duvarlara vurma ihtimalin var :(
      buz parçacıklarıyla harika oluyor yaz modu :) ne istersen onu koy, çikolata, nesquik filan koyup damak zevkine göre şekillendirebilrisin =) Silber hakkında yorumlarım blogda olacak okuyunca <3

      Sil
    2. Hayırlısı oldun artık duygu evrim, akıbeti ne olur bilmiyorum, Dr er ya da geç alınacak dedi, kaçış yok 😐

      Sil
    3. hadi ya, şimdiden çok geşmişler olsun, umarım benimkler gibi sıkıntılı değildir :(

      Sil
  18. Harika görünüyor. Sırf bu yüzden yazı çok ama çok seviorum. Damak tadı bile ayrı bir güzel yazın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim umarım deneyince tadını da çok seversiniz =) evet yaz başka yaz can =) güneşi sevmiyorum ama yazın getirdikleri gibisi var mı =)

      Sil
  19. yapılışı da görüntüsüde güzel. kokusu bana kadar geldi. valla canım çekti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha, gerçekten kolay ve güzel, robotunuz varsa tavsiye ederim =) okudğunuz için çok teşekkürler =)

      Sil
  20. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim bloguma beklerim takibe aldim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, hoşgeldiniz, tabiki hemen alıyorum ben de =)

      Sil
  21. Bu tarif ne kadar güzel görünüyor.Hemen denerim ben bunu ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elinizde malzemeler var ise yapması 5 dakika sürüyor =) bu yaz sıcakları başlamışken dondurmalı- buzlu tavsiye ederim =) çok sevgiler :)

      Sil
  22. Çok güzel tam yaza uygun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet daha çok yazlık meyveler ile yapınca bir başka oluyor, ben kışın muzlu yoğurtla, yazın da dondurma buz çilek filan gibi tüketiyorum =)

      Sil
  23. Ellerine sağlık canım hemen denemeliyim. :)

    YanıtlaSil
  24. ÇOx ləzzətli görünür. Tam da yay yeməyidir. Mən də normalda evdə atışdırmaq üçün yoğurd, şəkər tozu və meyvəyi qarışdırıb yeyirəm məsələn :) BU da onu xatırlatdı mənə. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle de çok güzel oluyor Sevgili Nana, meyveli yoğurdu da çok seviyorum =) çok teşekkür ederim okuduğun beğendiğin için <3

      Sil
  25. Çok geçmiş olsun ,ellerinize sağlık çok hafif ,nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim =) gerçekten hafif oldui tavsiye ederim =) sevgiler <3

      Sil
  26. Yanıtlar
    1. kocaman teşekkür ederim =) siz bu tarz sağlıklı besinleri tüketmenin yollarını daha iyi bilirsiniz =))

      Sil

yorumlarınız benim için değerlidir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...