6 Kasım 2015 Cuma

Oriflame The One Loose Powder / The One Toz Yüz Pudrası - 01 Light

Herkese merhaba!
Bu yazımda sizlere kullandığım ilk toz pudramdan bahsedeceğim. Daha önce hep kompakt/sıkıştırılmış pudralar kullandığım için bu konuda ve bu tarz toz pudralarda da deneyim sahibi olmak istedim.



Toz pudra kullanım açısından biraz daha profesyonellik gerektiriyor ve her markanınki her zaman iyi olmayabiliyor. Aslında aklımda Chanel'in meşhur toz pudrasını almak var o yüzden onu almadan önce daha uygun fiyatlı benzer ürünler kullanmak istedim ki hem acemiliğimi atayım hem de ileride karşılaştırma yapabileyim. 
Bir de kısaca kompakt pudra ile toz pudra arasındaki farktan bahsetmek isterim. Toz pudra dediğim gibi daha çok zahmet isteyen, daha profesyonel pudra çeşididir. Ambalajı ve uygulaması diğerlerine göre biraz daha zor olduğundan gün içinde tazelemek veya çantaya atıp çıkmak pek mümkün değildir. Kompakt pudraların daha çok tercih edilme sebebi de budur. Uygulama kolaylığı ve taşıma rahatlığı açısından bir adım öndedirler. Ancak ikisi arasında nasıl bir tercih yapmanız gerektiği, makyajda ne istediğinize bağlıdır. Zira toz pudralar fırça ile ve hafif dokunuşlarla sürüldüğünden fondöteni matlaştırırken ten ile bütünleşerek incecik bir örtüş sağlar. Daha çok sabitleme amaçlıdır. Çok daha doğal dururlar. Kompakt pudralar ise tam tersine daha yoğun uygulandıkları için daha çok kapatıcılığa ve daha pudralı bir bitirişe sahiptirler. Toz pudrayı uygularken dikkat edilmesi gereken püf nokta, fırçaya alınan pudrayı direkt olarak yüze sürmeden önce hafifçe üflemekten geçiyor. Bunu yapmazsanız yüzünüze un sürmüş gibi olabilirsiniz. Her iki pudra türünde de kalıp gibi (cakey) bir görüntü elde etmek istemiyorsanız aşırıya kaçmayın derim.



Gelelim bizim ürünümüze.
Oriflame'in diğer katalog markalarına göre biraz daha kaliteli olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden katalogda karşıma çıkınca ilk toz pudra deneyimimi bundan yana kullanmak istedim. Fiyatı indirimsiz 30 tl civarlarındaydı. Biraz pahalı geldi ama pudrada çok da ucuza kaçmamak gerektiğini bazı tecrübeler sonucunda öğrendim :)

Dış ambalaj kutusunu saran ince bir kartonu bulunuyor. Ürünün içinde olduğu kavanoz tipi kutusu ise sade ve sağlam plastikten. Kapağı mor ve gövdesi şeffaf. Bu sayede içindeki ürünün miktarını az çok görebiliyorsunuz. Pudrayı ilk açtığınızda tozların kapağa dökülmesini sağlayan delikleri (elek gibi düşünün) kapatan bir jelatin görüyorsunuz. Yavaşta sıyırıp açtığınızda kullanıma hazır hale geliyor. Kapağını kapatıp, kutuyu şöyle bir ters düz ettiğinizde kavanozun alt kısmından bir miktar pudra geliyor ve ister sünger ister pofidik bir pudra fırçası ile uygulayabiliyorsunuz. Toz pudraları kullanırkenki zahmet aslında bundan ibaret. Dağıtıp bulaştırmadan ve kapağa çok fazla ürün gelmemesine özen göstererek kullanmanız gerekiyor. Bu yüzden bana sorarsanız çantaya atmaktan çok makyaj köşenizde düz bir konumda saklamanız en iyisi.


Uygulamayı ister çıplak tene, ister BB üzerine, isterseniz fondöten üzerine yapabilirsiniz. Ben fırça ile uyguladığım zaman varla yok arası çok doğal bir görüntü elde ediyorum. Fondötenimi güzel sabitliyor ve T bölgemi güzel matlaştırıyor. Daha fazla kapatıcılık istenen bölgeye blender süngerlerin sivri ucuyla uygulanabilir. Kesinlikle yüzde kalıp gibi durmuyor. Fondöteni sabitleyip matlaştırırken yüzünüzü kireç ya da kalıp gibi de göstermiyor. Kutusu küçük olsa da çok azar azar kullanıldığı için kısa sürede bitmez diye düşünüyorum.
Kalıcılığı biraz da altına uyguladığınız ürünün kalıcılığına göre değişiyor. 
Eksi yanlarına gelirsek, özellikle matlaştırma etkisine sahip değil ve çok ince yapılı. Bu yüzden sabahtan akşama kadar yüzümde kalmasını istiyorsam gün içinde birkaç kez daha üzerinden geçip, parlamaya başlayan T bölgemi tekrar matlaştırmam gerekiyor. Karma ve yağlı ciltlerden çok kuru, normal ciltlerin daha çok seveceğini düşünüyorum.
Günlük kullanıma uygun olan bu pudrayı tekrar almam ama sevdim. Evet göreceğim en iyi toz pudra kesinlikle değil ama fiyat/performans oranı idare eder ve toz pudra kullanımına yeni başlayanlar için ideal. Çünkü toz pudrayı uygulamayı bilmeden gidip Chanel almak ve onu ziyan etmek hiç iyi olmaz düşüncesindeyim.
İçerik olarak bir drugstore pudrasından daha temiz değil ne yazık ki. Bu konuda hassasiyeti olanlar önce incelesin derim. Benim cildim de hafif hassastır ama bende sivilce ya da ekstra yağlanma, vs gibi şeylere sebep olmadı.
Bendeki 01 Açık renklisi, cildimle bire bir uyum sağladı. Bir de bir ton koyusu ile transparan olanı mevcut. Oriflame yetkili satıcılarından ürünü temin edebilirsiniz.
Sevgiler
Evrim

4 yorum:

  1. bu seriyi ilk defa gördüm,teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
  2. Oriflame uyesi olmak ayricaliktir 😉😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel ürünleri var bir de hayvan deneyi yapmasalar ve içeriklerini güzelleştirseler çok iyi olurdu :)

      Sil

yorumlarınız benim için değerlidir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...